Wydawca treści Wydawca treści

Lasy prywatne

Lasy prywatne stanowią ok. 17 proc. lasów w Polsce. Ponad 70 proc. starostw powierza prowadzenie nadzoru nad gospodarką leśną w lasach prywatnych leśnikom z Lasów Państwowych.

Zgodnie z przepisami ustawy o lasach Lasy Państwowe zobowiązane są służyć radą i pomocą prywatnym właścicielom lasów w prowadzeniu gospodarki leśnej. Leśnicy w ramach tych działań:

    doradzają prywatnym właścicielom, jak prowadzić gospodarkę leśną;
    udostępniają sadzonki drzew i krzewów leśnych;
    wykonują na koszt nadleśnictw zabiegi zwalczające i ochronne w lasach prywatnych, jeśli wystąpią tam organizmy szkodliwe, zagrażające trwałości lasu;
    organizują wykonanie zadań gospodarczych w lesie (w tym sprzedaż drewna), na podstawie umowy z właścicielem lasu;
    sporządzają wielkoobszarowe inwentaryzacje stanu lasów oraz prowadzą bank danych o lasach.


 W sprawie lasów niepaństwowych w biurze Nadleśnictwa Dynów przyjmuje:

 

w czwartki w godz. 7.00 do 13.00

 

Instruktor Techniczny Robert Sobkowicz


tel.kom. 600 050 113


Zalesienia gruntów rolnych

Informacje dla rolników zainteresowanych zalesieniami gruntów rolnych i objętych sukcesją naturalną, w ramach PROW na lata 2014- 2020


Najnowsze aktualności Najnowsze aktualności

Powrót

Konkurs jak plaster miodu

Konkurs jak plaster miodu

Startujcie w konkursie!

 

Konkurs jak plaster miodu

Konkurs jest przeznaczony dla wszystkich grup wiekowych i dostosowany do możliwości poznawczych i wykonawczych dzieci i młodzieży w różnym wieku.


Ideą konkursu jest jak najszersze zapoznanie młodych osób z problematyką życia pszczół, ich ekologią i zagrożeniami, jakie niesie ze sobą chemizacja środowiska.Ważnym akcentem w konkursie jest rola lasu jako miejsca naturalnego występowania pszczoły. Pszczelarstwo i leśnictwo to nie tylko dziedziny wzajemnie przenikające się, ale także przykłady racjonalnego użytkowania przyrody, a historia bartnictwa ściśle wiąże się z historią leśnictwa.

Konkurs jest podzielony na kilka modułów zależnych od wieku i preferencji uczestników. Wśród wielu możliwości można wybrać:

 

  1. Grupa przedszkolna:
  • konkurs plastyczny pn.  „Pszczoła w lesie", „Pszczoła moja przyjaciółka" –ilustrujący pszczołę w jej naturalnym środowisku. W konkursie mogą brać udział dzieci w wieku 4- 6 lat. Zasadnym jest wcześniejsze przeprowadzenie przez nauczyciela prowadzącego pogadanki o roli pszczół, ich wyglądzie etc.
  1. Grupa wczesnoszkolna , klasy I-III
 
  •   konkurs plastyczny na plakat pod hasłem „Ratuj pszczołę"
  1. Grupa klasy IV-VI, gimnazjum
  • konkurs na plakat pod hasłem „Ratuj pszczołę", lub
  • prezentacja pn. „Co z pszczołami?" – dotycząca biologii, ekologii i roli pszczół w środowisku, a także mówiąca o współczesnych zagrożeniach dla pszczół
  1. Szkoły średnie
  • konkurs na profil facebookowy – „O pszczołach, dla pszczół" konkurs na profil w mediach społecznościowych zawierający merytoryczne informacje, ciekawostki (filmiki, zdjęcia – własnego autorstwa! Uwaga na prawa autorskie!) odnośniki do ciekawych stron dotyczących pszczelarstwa lub
  • plakat pod hasłem „Ratuj pszczołę" lub
  • prezentacja „Co z pszczołami?" –  dotycząca biologii i ekologii i roli pszczół w środowisku, a także mówiąca o współczesnych zagrożeniach dla pszczół